Om os

Praktik

Et praktikophold hos Arthur Hotels sender dig godt videre

Vi lover, at du bliver udfordret og lærer en masse om kommunikation og kundeservice, mens du får et spændende indblik i branchen. Og så lover vi, at du sammen med dine nye, skønne og hjælpsomme kolleger får det sjovt. Hoteldrift dækker mange forskellige områder, og du vil få mulighed for at lære lidt om det hele. Du får udviklet din professionelle identitet og lærer mere om dig selv og dine kompetencer.

Hvilket spor vil du udforske?

Som praktikant skal du – udover at lære en masse praktisk og teoretisk om hotelbranchen – også vælge et fokusområde til din skoleopgave.
Du skal arbejde med dit fokusområde under hele dit praktikophold, samtidig med at du har almindelige vagter som vært i lobbyen. Du skal i arbejdet være opsøgende for at finde svar på dine spørgsmål.

Vælg et af nedenstående fokusområder, eller find et andet emne i samarbejde med din mentor.
Det vigtigste for os er, at du vælger et fokusområde, der interesserer dig.

Bæredygtighed

Synes du, at bæredygtighed er vigtigt, og kender du de 17 verdensmål, som FN har lanceret for at skabe en bedre fremtid for planeten og mennesker? Og ser du det som en fordel, at hoteller går forrest, når det gælder om at sænke CO2-forbruget i turismebranchen?Vi arbejder målrettet med bæredygtighed ud fra vores bæredygtighedsstrategi og lancerer løbende nye tiltag, der giver mening for vores gæster og vores hoteldrift i et bæredygtigt perspektiv.

Hvis du synes at det lyder spændende at tænke bæredygtighed ind i gæsters hoteloplevelse og være med til at ændre verden til det bedre, så er det måske vores arbejde med bæredygtighed, der skal være dit fokus under din praktik.

  • Du bliver oplært i receptionistens daglige opgaver på begge hoteller.
  • Få en indgående forståelse for vores høje servicekrav og medansvar for at vores gæster føler sig hjemme og velkommen på begge hoteller.
  • Du kan sætte fokus på et eller flere bæredygtighedstiltag, der kan gøre en stor forskel for vores verden og ikke mindst for gæsterne.
Gæster lejer cykler på Hotel Kon Arthur

Food & Beverage

Er du passioneret omkring at skabe oplevelser gennem smag, konsistens og duft? Og er du måske selv et madøre, der går op i kvalitet og bæredygtige løsninger i køkkenet?

Vi går op i, at et ophold på vores hoteller rummer lidt mere end bare en overnatning. Her er maden og alt andet, der serveres, helt essentielt for at skabe en oplevelse lidt ud over det sædvanlige. Hos os er mad og drikke så vidt det overhovedet er muligt enten lokalt, økologisk eller bæredygtigt – men helst alle tre ting på én gang.

Synes du, at den mad og drikke, der serveres, har meget at sige om den samlede hoteloplevelse? Så er det måske i vores F&B-afdeling, at du skal i praktik.

  • Du bliver oplært i receptionistens daglige opgaver på begge hoteller.
  • Få en indgående forståelse for vores høje servicekrav og medansvar for at vores gæster føler sig hjemme og velkommen på begge hoteller.
  • Du kan være med til at udvikle eller videreudvikle produkter og tiltag i baren og morgenmaden, der giver gæsterne endnu mere, end de forventer.
Udvalg af morgenmad på Hotel Kong Arthur. Mere om mad og drikke

Klagehåndtering

Er du bevidst om vigtigheden ved, at alle gæster går glade fra deres ophold? Og er du enig med os i, at “klager er en gave”?

Vi kan bedst lide, når vores gæster fortæller os, hvis vi kunne have gjort noget bedre under deres ophold – så kan vi nemlig gøre noget ved det. Derfor gør vi vores bedste for at forventningsafstemme med gæsten flere gange under deres ophold for at give dem og os muligheden for at fange mulige udfordringer og vende situationen, så opholdet bliver til en positiv oplevelse.

Synes du, at det er en spændende udfordring at vende en gæsts utilfredshed til glæde? Så er det måske vores klagehåndtering, der skal være dit fokus under din praktik.

  • Du bliver oplært i receptionistens daglige opgaver på begge hoteller.
  • Få en indgående forståelse for vores høje servicekrav og medansvar for at vores gæster føler sig hjemme og velkommen på begge hoteller.
  • Bliv en del af at udvikle og forbedre vores koncept om, at “klager er en gave”.

Gæsterejsen

Synes du, at information er vigtigt, men at den rigtige information på det rigtige tidspunkt er endnu vigtigere?

Vores gæsterejse handler blandt andet om deres bookingoplevelse, og hvor nemt det er at finde hotellet, check-in-processen, at de bliver vist hen til elevatoren tættest på deres værelse. Gæsterejsen fortsætter helt til gæsten checker ud og bliver sendt godt ud ad døren med instruktioner om vejen til lufthavnen eller måske den nemmeste vej frem til et møde ude i byen.

Vi forsøger at overraske vores gæster med service, der er lidt bedre, end de forventer, og det handler i høj grad om at kunne læse mennesker og deres behov. Hvis du synes, at forventningsafstemning før, under og efter gæstens ophold er vigtigt for den samlede oplevelse af et hotelophold, så er det måske gæsterejsen, der skal være dit fokus under din praktik.

  • Du bliver oplært i receptionistens daglige opgaver på begge hoteller.
  • Få en indgående forståelse for vores høje servicekrav og medansvar for at vores gæster føler sig hjemme og velkommen på begge hoteller.
  • Du får mulighed for at sætte dit præg på et eller flere “touch points” i vores gæsterejse.

Medarbejderrejsen

Er du interesseret i at arbejde med HR? Og er du enig i, at vejen til god gæstetilfredshed går gennem motiverede kolleger og høj arbejdsglæde?

Hos os skal det være udfordrende og lærerigt at gå på arbejde – men det skal også være sjovt. Vi mener nemlig, at glæden ved at gå på arbejde går igennem gode kolleger, som man kan støtte sig til og grine sammen med. Det skal der være plads til. Og derfor arbejder vi strategisk med at skabe et godt arbejdsmiljø med gode vilkår for vores mange ansatte, der hver dag gør en kæmpe forskel for vores gæster.

Synes du, at det lyder spændende at arbejde med den skjulte vej til god gæstetilfredshed, og bliver du selv motiveret af at have og fremme et godt arbejdsmiljø? Så er det måske medarbejderrejsen, der skal være dit fokus under din praktik.

  • Du bliver oplært i receptionistens daglige opgaver på begge hoteller.
  • Få en indgående forståelse for vores høje servicekrav og medansvar for at vores gæster føler sig hjemme og velkommen på begge hoteller.
  • Du får mulighed for at sætte dit præg på et eller flere “touch points” i vores medarbejderrejse.

Om Arthur Hotels

Arthur Hotels er en virksomhed med personlighed og en holdning til verden omkring os. Vi mener, at hensyn til miljøet er helt naturligt, og at vi skal behandle mennesker godt, uanset hvorhenne i verden de befinder sig.

Og så kan vi rigtig godt lide vores gæster. Vi synes, de er nogle rare og sympatiske mennesker. De har noget af det, vi selv har. De sætter pris på meget af det, vi selv sætter pris på. Derfor indretter vi og servicerer, som vi selv ville have elsket det, hvis det var os, der var gæster. Vi giver en hyggelig, men professionel oplevelse, både når vores gæster møder os på Hotel Kong Arthur, Ibsens Hotel eller i vores konferencecenter.

Arthur Hotels omfatter to boutique hoteller, Hotel Kong Arthur og Ibsens Hotel tæt på Nørreport Station og Torvehallerne. Udover to hoteller har vi tre tilhørende restauranter, mødefaciliteter og Københavns største spa. Vi er lige omkring 100 kolleger, der alle arbejder for at skabe gode rammer for vores gæster, i mens har vi en god og sjov arbejdsdag, hvor vi hjælper hinanden.

Vi glæder os til at læse din ansøgning

Hvis du gerne vil i praktik hos Arthur Hotels, så send din motiverede ansøgning og dit CV inkl. et billede til job@arthurhotels.dk. Skriv ”Praktik” i emnelinjen. Vi glæder os til at læse den.

Få det hele med

Få nyheder og kampagner direkte i din indbakke 4-5 gange om året.

Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet igen.